Educatie pentru dezvoltare durabila
In general cand vorbim de dezvoltare durabila avem in vedere trei componente: mediul, socetatea si economia. In momentul de fata cele trei domenii sunt interdependente, astfel ca nu putem atinge o stare de bine in una dintre cele trei arii fara a tine cont de celelalte. De exemplu – o societate sanatoasa si prospera se bazeaza pe un mediu sanatos care ii furnizeaza hrana si resurse, apa curata, potabila si un aer bun pentru locuitorii sai.
Sustenabilitatea este o paradigma in care viitorul este gandit ca un echilibru intre mediu, societate si economie in scopul de a dezvolta si imbunatatii calitatea vietii.
Sursa:-http://www.arin.ro/proiecte/ecojob/FinalMaterial.htm
-Lazar Andrei
Sursa: https://dragosdascalu.files.wordpress.com/2009/10/dd.jpg
Bratucu Bogdan
Principiile dezvoltarii durabile
ü Oamenii au dreptul la o viata sanatoasa si prospera in armnie cu mediul inconjurator
ü Dezvolatarea de azi nu trebuie sa submineze necesitatile de dezvoltare si de mediu ale generatiilor viitoare
ü Natiunile au dreptul suveran de a-si exploata resursele, dar fara a cauza distrugeri i afara granitelor lor.
ü Natiunile trebuie sa propuna legi internationale care sa acorde compensatii pentru daunele cauzate in afara granitelor tarii lor.
ü Natiunile trebui sa protejeze mediul. Atunci cand exista riscul de daune majore, ireversibile, nesiguranta stiintifica nu trebuie pusa mai presus de masurile clare de prevenire a degradarii mediului.
ü Pentru a obtine o dezvoltare durabila, protetia mediului trebuie sa devina parte integranta a procesului de dezvoltare. Reducerea saraciei si disparitia diferentelor economice intre diverse arti al lumii sunt esentiale pentru realizarea dezvoltarii durabile.
ü Natiunile trebuie sa coopereze pentru conservarea si protejarea ecosistemului Pamantului.
ü Natiunile ar trebuie sa reduca si sa elimine modelele nesustenabile de productie si consum si sa implementeze politici demografice potrivite.
ü Problemele de mediu sunt mai bine rezolvate cu participarea tuturor cetatenilor. Natiunile ar trebui sa faciliteze si sa incurajeze participarea cetatenilor la rezolvarea problemeor de mediu, de aceea informatiile despre mediu trebuie facute accesibile publicului larg
ü Natiunile trebuie sa aproble legi care sa protejeze mediul, sa apere victimele poluarii si atunci cand este cazul sa impiedice actiunile asupra mediului care ar avea impact negativ ireversibil.
ü Natiunile ar trebui sa coopereze pentru crearea unui mediu economic deschis care sa asigure tuturor tarilor dezvoltarea in spiritul sustenabilitatii.
ü Popuatorul trebuie sa acopere costurile pagubelor produse.
ü Natiunile trebuie sa se informeze reciproc despre dezastrele naturale sau nu ce au impact in afara granilelor.
ü Dezvoltarea durabila necesita o abordare stiintifica a problemei. Natiunile trebuie sa impartaseasca cunostintele si tehnicile inovative pentru a realiza scopul dezvoltarii durabile.
ü Pentru realizarea dezvoltarii durabile trebuie folosite resursele de creativitate, curaj si inovare ale tuturor categoriilor sociale. (implicarea deplina a femeilor in acest proces si a tinerilor). Natiunile trebuie sa recunoasca si incurajeze initiativele de dezvoltare durabila ale tuturor persoanelor ingenioase.
ü Razboilu este dusmanul dezvoltarii durabile. Natiunile trebuie sa aiba in vedere protejarea mediului in zonele de conflict, sa rezpecte legile cu privire la mediu pe timpul conflictulu armat si sa participe la recostruirea lui dupa incetare.
ü Pacea, dezvoltarea si protectia mediului sunt inseparabile.
Sursa:http://www.arin.ro/proiecte/ecojob/FinalMaterial.htm
Antonescu Petru
Sursa:http://www.actionamresponsabil.ro/wp-content/uploads/2012/03/Apple.jpg
Bratucu Bogdan
Programul naţional „Educaţie pentru Cetăţenie Democratică.”
Educaţia pentru Cetăţenie Democratică are ca scop promovarea unei
societăţi libere, tolerante şi juste, formarea, dezvoltarea şi exersarea
competenţelor şi atitudinilor social-civice democratice necesare tinerei generaţii
pentru participarea activă la viaţa socială, contribuind la apărarea valorilor şi
principiilor libertăţii, a pluralismului, a drepturilor omului şi a statului de drept
care sunt fundamentele democraţiei. Punctul de plecare ales a avut la bază
caracterul indivizibil, interdependent şi interrelaţional al drepturilor omului, ce a
facilitat deschiderea, flexibilitatea şi, cu precădere, abordarea cross-curriculară,
polarizând diferite tipuri de educaţiei complementară: educaţia pentru cetăţenie,
educaţie pentru pace, educaţie ecologică, educaţie juridică.
Educaţia pentru Cetăţenie Democratică tratează învăţarea ca:
• exerciţiu democratic cotidian (exercitarea drepturilor, asumarea
responsabilităţilor);
• dezvoltare personală asumată;
• recunoaşterea şi abordarea constructivă a diversităţii;
• producere şi împărtăşire de valori;
• dezvotarea capacităţilor de interacţiune dintre individ şi lumea
înconjurătoare;
• premisă a dezvoltării comunitare.
Programul naţional de Educaţie pentru Cetăţenie Democratică va fi
implementat în tot sistemul de învăţământ preuniversitar, având ca obiect cadru:
• conştientizarea şi respectarea drepturilor omului;
• formarea unui comportament tolerant care să stimuleze
respectul, înţelegerea şi cooperarea;
• eliminarea treptată a discriminării de orice tip şi realizarea
integrării sociale;
• susţinerea şi facilitarea accesului copiilor şi tinerilor la acţiunile
comunităţii, în scopul promovării drepturilor lor, al respectării
regulilor de bază, a legilor şi instituţiilor statului democratic;
• asumarea de roluri şi responsabilităţi în viaţa socială de către
elevi;
• stimularea implicării elevilor în rezolvarea problemelor vieţii
comunitare, ca viitori factori decizionali, ca resurse umane
capabile să construiască o societate democratică şi un viitor mai
bun.
Sursa:http://www.isj.sv.edu.ro/docs/EducatieFsN/vantur/Programe%20si%20proiecte%20educative/Nationale/Educatia%20pentru%20Cetatenie%20europeana/Ghid%20Educatie%20pentru%20Cetatenie%20Democratica%20Palate%20si%20Cluburi%20ale%20Copiilor.pdf
Slav Alexandru
Surse:http://3.bp.blogspot.com/-btII3GJqooQ/US4XCR4-ttI/AAAAAAAAGkk/DneLSgScopk/s1600/cetatenie.jpg
Gotia Adam
Educatie pentru protectia mediului inconjurator
Sursa:http://www.cugetliber.ro/imagini/mici/pozahome2-1396615662.jpg
Marius Macavei
Sursa:http://globalgeok.blogspot.ro/
Antonescu Petru
Uraganul Katrina va pustii coastele Golfului Mexicului. Se rupe digul orașului New Orleans va fi inundat cca. 80 % din oraș.Cca peste 1.800 de morți. (Gotia Adam) Sursa:http://ro.wikipedia.org/wiki/Catastrof%C4%83_natural%C4%83
La data de :1 septembrie 1923, Cutremurul Kanto, distruge Tokio și Yokohama, 143.000 - 150.000 de morți, cel mai mult e afectată regiunea Kantō , Epicentrul fiind în golful Sagami. (Bratucu Bogdan) Sursa:http://ro.wikipedia.org/wiki/Catastrof%C4%83_natural%C4%83
Sursa:http://globalgeok.blogspot.ro/
Marius Macavei
Sursa:http://globalgeok.blogspot.ro/
Gotia Adam
Un Taifun/alunecări de pământ pe insulele Filipine în Asia. Cca peste 6.969 de morti
peste 200 raniti. (Lazar Andrei) Sursa :http://ro.wikipedia.org/wiki/Catastrof%C4%83_natural%C4%83Uraganul Katrina va pustii coastele Golfului Mexicului. Se rupe digul orașului New Orleans va fi inundat cca. 80 % din oraș.Cca peste 1.800 de morți. (Gotia Adam) Sursa:http://ro.wikipedia.org/wiki/Catastrof%C4%83_natural%C4%83
La data de :1 septembrie 1923, Cutremurul Kanto, distruge Tokio și Yokohama, 143.000 - 150.000 de morți, cel mai mult e afectată regiunea Kantō , Epicentrul fiind în golful Sagami. (Bratucu Bogdan) Sursa:http://ro.wikipedia.org/wiki/Catastrof%C4%83_natural%C4%83
Profesori coordonatori:Gabriela Dirloman
Alexandru Stefan
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu